Tjuvstartat intervallträningen

publicerat i Allmänt;
Slutade som sagt tidigt idag så blev rastlös för Susanne var inte klar förrän kl 16 så jag körde lite receptskrivande, lite facebook och två timmars träning. Först körde jag ett magövningsprogram som ni hittar här och sen ville jag testa intervallträning fast vi egentligen inte ska börja med det förrän imorgon kväll jag och Nadja. Det var tufft men samtidigt skönt att anstränga sig så mycket. Verkligen ge allt! Jag delade rundan med en 60-70årig gubbe som verkligen hade bättre kondition och kropp än mig. Aja, en vacker dag är jag också där. :)  Sen lyckades jag riva mig på en nyponbuske över hela armen. Kanske inte så smart!  Dessutom så får jag mer ont i ena foten för jag anstränger den mer för jag trampar ner hårdare med den. Antagligen är jag väl starkare i den foten. Vad tusan ska jag göra för att inte överanstränga den? Får se hur det kommer gå imorgon... 
 
Sen jag bytte kost så har jag börjat älska kryddor ännu mer. Brukar använda tre-fyra kryddor minst åt gången till köttet tack vare att jag ej äter sås mer. Just nu gör jag köttbullar med oregano(min absoluta favoritkrydda), spiskummin och ingefära. Då påminner de lite mer om mina grekiska köttbullar minus tomatsåsen då. Synd att jag inte har tomat hemma just nu. Hade varit perfekt till!
 

Kommentera inlägget här :