A brand new start

publicerat i Allmänt;
Så jag fick 40,5 av 42 möjliga på mitt psykiatriprov från i fredags. Detta firade vi med att gå och köpa kebabtallrik...Vilket visade sig sedan vara vårt störta misstag på några få månader.... För sedan när jag var ute och gjorde min promenadrutin så mådde jag jätteilla och hade ont i magen. Hela min mage kändes som en soffpotatis och som att den var svullen. Så när jag kom hem sa jag till Nadja att jag flippar sönder på detta skitåret och att jag hade behövt ha tillbaka mitt gamla jag från 2016 igen. Jag behöver bli drottning över mitt eget liv igen. 
 
Jag förstår bara inte varför det är så lätt för mig att tappa greppet hela tiden. Sist var det en kurskamrat till mig. Meningen var att vi skulle fika lussekatter hemma hos mig under tiden vi pluggade, men jag hittade inga lussekatter som var billiga nog. Så hon fick ett ryck och köpte massa choklad på Hemmakväll istället. Så sen efter det gick det neråt igen... Men hur lyckas andra motstå egentligen? Jag frågade Nadja hur vi lyckades hålla oss så duktiga det året. Tydligen var det enda vi gjorde att vi verkligen bestämde oss för att vara nyttiga. Detta året har jag varit för mycket kaos för att kunna ha någon diciplin överhuvudtaget. Så som pris för att jag fick så högt på mitt prov så ger jag detta priset till mig själv.. A brand new start!
 
Detta innebär förutom allt nyttigt jag köpte att jag även ska fortsätta på denna vägen och ersätta läsk och godis med vatten. Man kan ju lägga t.ex hallon i vattnet så det ändå blir smak liksom. Man kan göra så mycket. Den enda som egentligen hindrar en är en själv. Ska även börja dricka mer grönt te och äta mindre protioner. Äta mer frukt. Små steg som kommer ge resultat nästa år. 
 

Kommentera inlägget här :