Nästa år ska bli mitt och Guds år

publicerat i Allmänt;
Har ni någon gång vaknat med s.k måndagsångest? Det gjorde jag idag. Idag känns värre än igår. Igår bröt jag ihop i kyrkan där jag fick förbön. Det var så kraftfullt så att jag bara skakade enda in i tänderna till slut. Ja Gud är mäktig! Jag har ju inte varit så öppen med min kristendom här på bloggen för som sagt från början var detta ju bara en vanlig träningsblogg, men just nu känns detta mer som en "dagbok" för mig. Ett ställe jag kan ta mig hän när jag behöver skriva ut saker som jag känner eller som har hänt. 
 
I detta inlägget tänkte jag skriva av mina planer inför nästa år. Som jag redan har skrivit ner i ett inlägg på instagram, men då i mer korthet då man inte får så himla mycket utrymme där inne till att skriva av sig som här. Så då är detta ju mer rätt element för mig. Egentligen avskyr jag korta uppdateringar...
 
Lyssnar just nu på Katy Perry för att peppa igång min måndag. Just nu spelas "fireworks", perfekt! Låten handlar ju bland annat om att börja om och det är exakt vad jag vill göra nästa år. Gällande tankar och allt. Men mest med mina tankar. Okej, nu kör vi!
 
1. Stärka min tro med att vara med i kyrkan så mycket som möjligt. Försöka att prioritera detta nu verkligen. Jag vet att jag har sagt detta varenda år men nästa år ska det även bli Guds år.  Läsa en snutt ur bibeln med varenda kväll. Stå fast i min tro som gjort mig fri från min sorg här i livet. 
 
2. Spara till en resa till Köpenhamn och sen en SPA-tripp till Borstahusen. För detta året har jag slösat så mycket och det är för att jag blev på tok för glad i mitt jobb om man säger så. Visst har jag sparat med, men dessa sparpengar har jag även behövt leva på pga jag har haft kass lön. Detta kanske låter lite motstridigt men så har det iaf varit. Kan bero på att jag har inneboende med så har levt lite lyxigare än vad som har varit nödvändigt. Inte lyxigare egentligen utan mer slösaktigt. Men nu är det stopp med det! Nu ska jag bara köpa det nödvändigaste först och hyran och räkningarna går numera före allt annat man vill köpa. Gud vad less jag är nu på att köpa onödiga saker som bara ger en ångest i slutet av månaden ändå. Jag har inte ens råd att göra nu så ändå då jag har CSN och fortfarande inte fått upp mina pengar där på heltid. Paniken där vill jag lova! 
Även de månaderna jag egentligen inte har råd att spara så kommer jag ändå lägga 100 kr på sparande. För bättre att lägga 100 kr än ingenting. Så slipper jag ha dåligt samvete med. 
 
3. Spara ut till långt hår igen och inte färga på hela 2019. Känner bara här kämpa kämpa kämpa! Hur tråkig jag än kommer känna mig så vet jag att detta kommer gynna mig i slutendan. Sen året där på kommer jag färga det blont hos frisören. Sen kommer jag inte gå till frisören igen förrän mitt hår har växt ut helt igen. Så jag kommer inte heller gå tillbaka bara för att färga utväxten. För tycker det är sjukt snyggt med blond ombre. Jag har varit för snål för att kunna gå till en frisör tidigare och har aldrig prioriterat heller att spara till det. Men det ska jag göra nu. Gör även detta för är trött på att folk aldrig känner igen mig på stan. Så illa har det blivit!
 
4. Inte köpa något klädesplagg på hela året om jag absolut inte behöver det och jag tror inte jag kommer behöva det heller. Då kommer det dessutom bara bli begagnat för miljön skull. Åh denna biten känner jag dock kommer bli minst lika svår som håret. Men detta är för att jag vill lyckas spara till saker så som just håret, resorna och SPAet. Ska börja köpa mina skönhetsprodukter på Citygross istället då det blir mycket billigare än att köpa på HM t.ex. Mascaran måste jag dock köpa på hm annars blir jag inte nöjd. Att ha rätt mascara är viktigt för mig och något som jag prioriterar. Nagellack kommer jag aldrig behöva köpa igen i hela mitt liv iaf då jag fick två stora papp-påsar av det i somras från en bekants bekant. Evigt tacksam där! Hårprodukter har jag ju sparat på själv så kommer heller inte behöva köpa sånt på minst ett år framåt iaf. Så har hårprodukter för hela 2019. Smart va?! Det tycker jag med! :D 
 
5. Börja använda facebook igen. Har ett litet projekt jag kommer köra igång där inne nästa år så får vi väl se hur det kommer gå. *Förevigt stor motståndare till facebook*
 
Så nu vet ni mina planer inför nästa år. Har ni själv något ni vill ändra på i ert liv? Mitt tips till er är att ni sätter er ner i lugn och ro med någon bra peppig musik i bakgrunden som typ Katy Perry eller vad ni nu tycker om och skriv ner era tankar och funderingar. Ta promenader emellanåt för det brukar alltid hjälpa mig att tänka bättre. Så även när det gäller pluggandet. 
 
Nu ska jag börja städa här då hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag sen sonen har varit hemma. Sen ska jag försöka bege mig till bibblan för att plugga. Ikväll kan det bli att jag går och inhandlar en massa nödvändigheter till katterna osv. 
 
På återseende! Puss!
 
P.s ni kanske märker att jag mår mycket bättre nu sen jag fick skrivit av mig om mitt tidigare förhållande? ;) Det funkade!
 

Kommentera inlägget här :